Język Maszyn - Baltie

ZAJĘCIA Z JĘZYKA MASZYN

PROGRAMOWANIE W BALTIEM

Na zajęciach uczniowie poznali środowisko programistyczne „Baltie”, uczyli się w nim programować i przeprowadzać eksperymenty fizyczne i chemiczne. Baltie to bardzo przyjazne środowisko programowania, w którym czarodziej poruszając się po scenie wyczarowuje zlecone mu komendy. Uczeń buduje program z wykorzystaniem gotowych przedmiotów, które może znaleźć w banku przedmiotów zwanych Scenami. Dzieci mogą również stworzyć swoje elementy sceny, z których później mogą skorzystać.

W ramach zajęć uczniowie tworzyli według własnego pomysłu różne ciekawe gry. Kilka z nich umieściliśmy na stronie szkoły, do ściągnięcia i pogrania. Oprócz gier dzieci tworzyły również bardzo wymyślne animacje, do przygotowanych wcześniej scen bajkowych. Pisały również programy, według których przeprowadzały różne doświadczenia chemiczne np. tworzyły animacje różnych cząsteczek chemicznych.

Baltiego wykorzystywać można również do nauki matematyki i fizyki. W poprzednich latach ucząc jak opisywać ruch, uczniowie badali jak zmienia się położenie rowerzysty, zachodzące z upływem czasu w ruchu  jednostajnym po linii prostej, dla różnych szybkości Baltiego. Przygotowaną do tych zajęć kartę pracy również można pobrać z naszej strony.


Prace naszych uczniów:

gra 1

gra 2

gra "Miś"

gra "Pożar"

gra "Zamek potworów"

karta pracy - eksperyment "Droga, prędkość, czas"

karta pracy - tabliczka mnożenia